به گزارش نوای گیل به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران؛ مهندس سلطانی ضمن اعلام مطلب فوق بیان کرد: شرکت مخابرات ایران در راستای مانع زدایی و پشتیبانی از تولید و عمل به منویات مقام معظم رهبری که همواره تکیه بر نگاه به تولید داخل را مدنظر داشته اند، تمام تلاش خود را به منظور افزایش خدمت رسانی به مشتریان در جای جای کشور انجام داده است که در این میان نقش مناطق مخابراتی و تمامی همکاران در سراسر کشور به عنوان تلاشگران اصلی این عرصه بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.
وی افزود:این شرکت به عنوان پایه اصلی ارتباطات و زیرساخت مخابراتی کشور تلاش خود را از جهات مختلف بر ارائه خدمت و سودآوری با استفاده از روش های نوین و استفاده بهینه از تمام ظرفیت ها در راستای رضایتمندی مشتریان قرار داده است، به نحوی که با توجه به شرایط اقتصادی، درآمد شرکت مخابرات ایران در سه ماه اول ۱۴۰۰ نسبت به سه ماه اول ۹۹ حدود ۳۰ درصد افزایش یاقفته ، اما در همین حال هزینه ها با تمامی صرفه جویی ها در مجموع بیش از ۳۷ درصد افزایش یافته است.
مهندس سلطانی با تبیین وضعیت مالی این شرکت در سه ماه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به سه ماه اول سال ۹۹ گفت: علی رغم تلاش های همه جانبه شرکت مخابرات ایران، و افزایش درامد به علت شرایط خاص اقتصادی ، تحریم های گسترده ،افزایش روزمره تورم و عدم منطقی شدن تعرفه ها، با افزایش هزینه نسبت به درآمد در مخابرات ایران و مناطق مخابراتی در سراسرکشور مواجه هستیم.
وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به دخل و خرج مخابرات با توجه به انباشت بی سابقه هزینه ها افزود: در مناطق مخابراتی به علت مشکلات گسترده تر، شرایط نیاز به نگاه ویژه تری دارد، به طوری که در سه ماه اول سال ۱۴۰۰ در مناطق مخابراتی نسبت به سه ماه سال اول ۹۹، ۳۷ درصد افزایش درآمد و در مقابل بیش از ۷۴ درصد افزایش هزینه به ثبت رسیده است که این امر علاوه بر فشار به مجموعه کارکنان و شرکت مخابرات ایران، بر تمامی بازار ارتباطات و نیزمندی های مشتریان و توسعه مخابرات نیز اثر گذار است.
مهندس سلطانی با تشریح وضعیت کنونی شرکت مخابرات خاطرنشان کرد: در همین راستا امیدواریم با نگاه خدمت محور و جهادی مجموعه تصمیم سازان دولت سیزدهم و به ویژه سیاستگذاری های پویا و تحول آفرین وزارت ارتباطات در این مجموعه خدمت رسان و زیرساختی، بخش مخابرات کشور که تاکنون با بیشترین زحمات به منظور ایفای نقش ملی خود کمترین توجه را دیده ، بتواند علاوه بر خدمت رسانی مستمر به مشتریان و کارکنان ، در امر توسعه نیز نقش اساسی و تاثیرگذار خود را درگستره بازار مهم و پیشران ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور به منصه ظهور برساند.